یک مدیر چه ویژگی هایی داشته باشد تا شما با جان و دل و حداکثر توان در سازمان کار کنید؟
يوسف پارسایی
بر اساس نظرسنجی های معتبر صورت گرفته، کارکنان پنج ویژگی برتر مدیران برای به حداکثر رسیدن عملکرد خود را اینگونه انتخاب کرده اند :
ویژگی اول: آینده نگری و توانایی ترسیم آینده برای تیم و سازمان
هدف مندی و ترسیم آینده ای روشن برای سازمان و کارکنان مهمترین عامل انگیزاننده برای آنهاست.
ویژگی دوم : داشتن مهارت ها و توانمندی های بالای مدیریتی
مدیرانی که از سطح بالایی از مهارت های مدیریتی برخوردار هستند محبوب ترین و تاثیرگذارترین افراد بر کارمندان هستند و کارکنان با رغبت کامل با آنها همراه می شوند.
ویژگی سوم : داشتن مهارت الهام بخشی
الهام بخشی به معنی مثبت اندیشی، تزریق امید به کارکنان و تشویق و ترغیب آنها به اینکه بیشتر رویا پردازی کنند، بیشتر یاد بگیرند، بیشتر دست به عمل بزنند و به چیزی که توان بودنش را دارند، تبدیل شوند.
ویژگی چهارم :صادق و قابل اعتماد بودن مدیر
جلب اعتماد و اعتمادسازی مهمترین رسالت مدیران در سازمان باید باشد.
مدیری که صداقت ندارد، خلف وعده میکند و ثبات شخصیتی و رفتاری ندارد نمیتواند اعتماد کارکنان را جلب کند.
ویژگی پنجم : در دسترس بودن مدیر و داشتن تعامل های بسیار با کارکنان
در تعامل بودن با کارکنان به معنی در دسترس بودن و گوش دادن به کارکنان و درک آنها و دیدن تلاش ها و عملکردهای خوب آنها و ارائه بازخوردهای حمایتی به آنهاست.
مدیریت نیروی انسانی تلفیقی از دانش و هنر است که صرفا با تجربه به دست نمی آید و باید مهارت های آنرا آموخت.
دیدگاهتان را بنویسید