انواع پاداش و اشتباهات مدیران در پاداش دهی به کارکنان
در این مقاله می خواهیم با انواع پاداش آشنا شوید؛
پرداخت پاداش های غیر اثربخش را متوقف کنید!
از پرداخت پاداش به کارکنان خودداری کنید اگر …
۱) پرداخت پاداش یکسان به همه افراد !
پاداش برای همه کارکنان نیست و برای همه نباید به یک اندازه باشد. پرداخت پاداش یکسان موجب از بین رفتن انگیزه کارکنان با عملکرد عالی می شود !
۲)پرداخت پاداش به کارکنان بصورت مخفیانه !
پاداش دادن و پاداش گرفتن بايد افتخار آميز و همراه با تجليل و احترام باشد و تا حد امكان در انظار عمومی پرداخت گردد!
۳)تاخیر در پرداخت پاداش و موکول کردن آن به آینده !
تاخیر در پرداخت پاداش موجب سلب اعتماد کارکنان و کاهش انگیزه آنان می شود. پاداش بايد بموقع و بلافاصله پرداخت شود!
۴)کم بودن ارزش مادی و معنوی پاداش!
ارزش پاداش باید به حدی باشد که انگیزاننده بوده و افراد را برای تلاش های بیشتر و عملکرد بهتر ترغیب کند !
۵)مشخص نبودن دلیل دریافت پاداش !
دلايل و عواملی كه باعث اعطای پاداش به كارمندان شده است بايد برای دريافت كننده پاداش و ساير كاركنان واضح و شفاف باشد !
۶)نداشتن معیارهای شفاف و دقیق برای پاداش دهی !
پاداش دهی باید مبتنی بر عملکرد باشد و معیارهای آن باید برای کارکنان شفاف، واضح و قابل لمس باشد !
۷)برخوردار نبودن همه کارکنان از شانس دریافت پاداش !
كاركنان بايد از امكانات و فرصت های مساوی برای بروز عملكرد و شايستگی های خود و كسب پاداش برخوردار باشند!
هدف از پاداش دهی تکرار رفتارهای مطلوب کارکنان و ابزاری جهت بهبود فرهنگ سازمانی می باشد !
سيستم پاداش دهی بايد احساس انصاف، عدالت، اشتياق و انگيزش را در كاركنان ايجاد نمايد و آنها را به تكاپوی بيشتر جهت عملكرد بهتر ترغيب نمايد!
نحوه پاداش دهی به کارکنان بسیار اهمیت دارد و قوانین خاص خود را دارد، به نظر شما مدیران چه اشتباهات دیگری در زمان پاداش دهی به کارکنان مرتکب می شوند؟
آشنایی با نیازسنجی آموزشی
با ما همراه باشید
راهبرد بهره وری
https://t.me/Rahbordbahrevari
ReplyForward Add reaction |
دیدگاهتان را بنویسید